Contacteer ons

Gezondheid

Waarom het verkeerd dragen van je tas ervoor kan zorgen dat je haren uitvallen

Gepubliceerd

op

Een vrouw gaat het huis niet uit zonder handtas. Maar wist je dat deze tas ook nadelen heeft? Zo kan het bijvoorbeeld haaruitval veroorzaken.

Maar dit ligt wel aan hoe je je tas (en je haar) draagt.

Dunner
Heeft de kapper je toevallig al eens gevraagd aan welke kant je je schoudertas draagt? Dat doet ze niet zonder reden. Je haar kan namelijk een stuk dunner zijn aan bepaalde kant en dat kan komen door de manier waarop je je tas draagt.

Afbreken
Dit heeft dus niks met die hete stijltang of de chemische verf te maken. Het hengsel van je tas kan namelijk aan je haar trekken, waardoor het afbreekt. Normaal merk je hier niet zoveel van, maar als dit veel gebeurt, kan je haar aan één kant dunner worden.

Oplossing
De enige oplossing hiervoor is dat je er goed voor zorgt dat je haar niet vast komt te zitten onder het hengsel. Dit kun je doen door er goed op te letten of door je haar vast te dragen. Je zou eventueel ook je handtas van schouder kunnen wisselen, maar dat is aan het begin heel gek als je dit niet gewend bent.

Bron: Grazia, Libelle Beeld: iStock

Lees verder
Klik hier om een reactie te geven

U dient ingelogd te zijn om een reactie te kunnen geven Inloggen

Laat een reactie achter

Gezondheid

Dit zijn de snelste manieren om je lichaam te detoxen

Gepubliceerd

op

Door

Oeps, iets te veel gegeten en gedronken tijdens festivals of je vakantie? Wel even fijn om na die dagen je lichaam te detoxen. Hieronder vind je dan ook zeven manieren op om je lichaam gemakkelijk en snel te ontgiften, op een gezonde en milde manier. Zo ben je in mum van tijd weer fit!

Tips

1. Ga naar de sauna 

Boek een dagje naar de sauna en sweat it out! Door te zweten zorg je er namelijk voor dat je afvalstoffen kwijtraakt. Detoxen was nog nooit zo relaxt!

2. Drink thee

Thee zit niet alleen boordevol antioxidanten, het hydrateert je ook én het zorgt voor een voller gevoel. Hierdoor voorkom je dat je gaat “overeten” en dat je verkeerde keuzes maakt.

3. Verlaag je suikerinname

Tsja, suiker is nu eenmaal écht niet goed voor je. Probeer het dan ook zoveel mogelijk te schrappen uit je dagelijkse menu. Vermijd suikerbommetjes als frisdrank, snoep en kant en klare sauzen.

4. Beweeg!

Regelmatig bewegen zorgt voor een betere bloedcirculatie en geeft je weerstand een boost. Door het zweten raak je ook afvalstoffen kwijt. Een zware total body work-out is echt niet perse nodig, met een lange wandeling zit je ook al goed.

5. Scrub & masseer 

“Door je huid te scrubben en massages te nemen, help je je huid te verfrissen en de circulatie te verversen”, zegt de Amerikaanse gezondheidsadviseur Christina Chodos. Tijd voor een beautydagje dus!

6. Eet (zoveel mogelijk) biologisch

Eet zoveel mogelijk groenten en fruit, volkoren producten en noten en zaden, en kies hierbij het liefst voor biologisch.

7. Drink véél water

Misschien wel de simpelste én bekendste tip: drink héél veel water! Aangeraden wordt om zo’n 2 liter water per dag te drinken, naast al je andere drankjes. Doe een schijfje citroen in je water om je lichaam een extra boost te geven. Citroen bevordert namelijk je spijsvertering, waardoor je lichaam zich makkelijker kan ontdoen van afvalstoffen.

Bron:grazia.nl Beeld:Istock

Lees verder

Gezondheid

Als je dit eet krijg je alleen maar meer honger

Gepubliceerd

op

Door

Het ene gerecht gaat het hongergevoel meer tegen dan het ander. Maar dat je van bepaalde voedingsmiddelen juist nog meer honger krijgt dan je al had, klinkt bijna ongeloofwaardig. Toch is het echt zo! Voortaan als je maag aan het rommelen is, kun je dit eten dus maar beter links laten liggen…

Wit brood

Spaans onderzoek, dat werd uitgevoerd onder 9000 personen, heeft aangetoond dat mensen die meer dan twee keer per dag kiezen voor wit brood, 40 procent meer kans hebben op overgewicht of zelfs obesitas over een periode van vijf jaar. Kies liever voor volkoren brood, welke complexere koolhydraten bevat. Deze zijn moeilijker af te breken waardoor de energie gelijkmatiger vrijkomt en zo zorgt dat je minder snel honger krijgt.

Sapjes

Gezonde sapjes zijn vandaag de dag erg populair, maar lijken het hongergevoel niet echt te stillen. Zo bevatten deze heerlijke drankjes behoorlijk wat suikers, maar vrijwel geen vezels uit de pulp of de schil van het fruit. Dat betekent dat het drinken van een glas sap ervoor zorgt dat je bloedsuikerspiegel omhoog schiet, vervolgens weer daalt en zo een hongergevoel met zich meebrengt. Tip: Maak een smoothie met de hele vrucht en voeg daar eventueel eiwit (bijvoorbeeld in de vorm van poeder) aan toe.

 

Zoute snacks

Er is een reden waarom je na het eten van zoute snacks, hunkert naar iets zoets. Chips, pretzels en andere versies van zoute snacks zijn vaak niet meer dan snel verteerbare, eenvoudige koolhydraten, die insuline hoogte- en dieptepunten veroorzaken. Nadat je die hele zak chips hebt leeggegeten, hunkert je lichaam naar snelwerkende energie. Je hersenen linken dit aan zoete voedingsmiddelen waardoor er een onvoldaan gevoel ontstaat en je alsnog de voorraadkast in wil duiken voor een zoete snack.

Alcohol

Wie bestelt er geen hapjes tijdens een middagje drinken op het terras? Toch heeft dat een hele duidelijke oorzaak. Alcoholische dranken zorgen er namelijk voor dat je een hongerig gevoel krijgt en hunkert naar ongezonder eten. Na drie drankjes neemt het hormoon Leptine, dat een honger gevoel bestrijdt, maar liefst met 30 procent af. Daarnaast neemt ook de hoeveelheid Glycogeen af, wat ervoor zorgt dat je trek krijgt in koolhydraten.

Sushi

Als je het na dit slechte sushi nieuws nog steeds niet kunt laten om een bezoekje te brengen aan een van de vele sushi-restaurants, moet je toch echt nog een keertje nadenken. Veel mensen denken namelijk dat de bekende rolletjes niet zoveel kwaad kunnen, maar dat is toch anders. Ondanks het kleine beetje vis of vlees dat je ziet, eet je grotendeels rijst. Diëtiste Susan M. Kleiner herinnert ons er even aan dat zo’n kleine rol al snel gelijk is aan drie sneetjes wit brood…

Bron:grazia.nl Beeld:kuwtk

Lees verder

Gezondheid

Samantha de Jong ( Barbie) weer onder vuur op instagram

Gepubliceerd

op

Door

Samantha de Jong, beter bekend als Barbie, ligt onder vuur op Instagram. De realityster bracht een bezoek aan de zonnebank en haar volgers zijn daar niet over te spreken.

Boos

Dat een zwangere vrouw onder de zonnebank gaat, vinden veel van haar volgers niet kunnen. Ze zijn dan ook boos op de blondine. Barbie laat het er niet bij zitten en haalt direct hard uit naar de personen die commentaar op haar hebben. “Zwanger of niet, ten eerste bemoei jullie met je eigen zielige leventje. Punt twee, met een HANDDOEK op je buik kan het totaal geen kwaad!”

Mijn leven

Ze vervolgt: “Ik ben niet zoals andere zielige thuiszittende mensen die op hun dikke reet ploffen en niks ondernemen! Ik ben nu echt een keer klaar met dat gebemoei van anderen!! Ik ben NIEMAND nogmaals NIEMAND iets verschuldigd! Ik doe in MIJN leven wat ik zelf wil.”

Bron:grazia.nl Beeld:youtube

Lees verder

Trending